Romme igår

Igår va jag i Romme med skolan och det var suuperkul! Skulle skriva ett litet inlägg men som alltid så glömde jag trycka på "publicera".
Vid lunch ringde min klasskompis och undrade om jag ville byta med henne, hon åker snowboard och jag åker skidor, som vi gjorde förra året. Jag har åkt snowboard några år tidigare så jag kan och vet hur man gör.
Efter lunchen när vi hade bytt skulle jag och en kompis åka ankarliften upp till toppen, som jag gjort typ 100 gånger förut. Hon åkte skidor och jag bräda. När vi kom upp så åkte hon av, som vi hade bestämt, och så skulle jag släppa liften och kommer på något sätt med jättemycket fart så jag kunde inte riktigt stanna, utan trillade på rumpan lite smidigt sådär. Jag gjorde illa höger sittben och handled. Två av mina underbara kompsar åkte ner och sa det till nån liftvakt eller nåt så dom kom upp med en skoter och körde ner mig till sjukstugan. "Romme-läkaren" kollade på handleden, den va inte bruten men stukad och den kan eventuellt ha en spricka.
Ungefär där slutade dagen för mig. Fick sitta i värmestugan fram till fyra, detta skedde vid två.
 
Nu sitter jag här vid datorn och försöker skriva ett inlägg med vänster hand, inte så smidigt. Väntar tills klockan slår 11 då jag har en läkartid på närakuten för att kolla upp handleden. Den ska antaglingen röntgas för att se den eventuella sprickan.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback